پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه بفهمیم پمپ آب سوخته است؟
نوشته شده در پنج شنبه 29 دی 1401
بازدید : 122
نویسنده : soli

نشانه ها و دلایل سوختگی پمپ آب خانگی

استفاده از پمپ آب در ساختمان ها بخصوص آپارتمان ها برای افزایش فشار آب و آبرسانی  با توجه به افزایش جمعیت و کمبود آب، بسیار گسترش یافته است. همانطور که میدانید کار پمپ آب خانگی، پمپاژ کردن آب است که علاوه بر ساختمان ها و خانه ها در صنعت کشاورزی هم به جهت آبیاری مورد استفاده قرار میگیرد.

نصب غیر استاندارد پمپ های آب مشکلات زیادی را به همراه دارد بنابر این بعد از خرید حتما از یک متخصص برای نصب درخواست کنید. همچنین هنگام خرید پمپ آب باید به کیفیت و گارانتی آن نیز توجه کنید. پمپ آب هم مانند هر دستگاه برقی دیگر ممکن است تحت شرایطی دچار سوختگی شود و عملکردش تحت تاثیر قرار بگیرد. سوختگی پمپ آب ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

پمپ آب خانگی

موارد رایجی که ممکن است باعث سوختگی پمپ آب گردد

خاموش و روشن شدن زیاد پمپ

خاموش و روشن شدن زیاد پمپ یکی از دلایل سوختگی آن است که به علت وجود مشکل درکلید اتومات مکانیکی پمپ آب میباشد. این کلید با کم و زیاد شدن فشار آب کار میکند و در صورت خرابی و عدم تنظیم، موجب خاموش و روشن شدن های زیاد پمپ آب و نهایت سوختگی آن می شود.

 

کم شدن هوای داخل منبع تحت فشار

منبع تحت فشاراز دو بخش تیوپ یا دیافراگم و بدنه ساخته شده که بخش بیرونی آن را برای جلوگیری از زنگ زدن با نوعی متریال باکیفیت رنگ آمیزی کرده اند و در بخش داخلی منبع برای جلوگیری از ورود آلودگی ها و میکروب ها به آب شرب و رعایت اصول بهداشتی از یک تیوب یا دیافراگم استفاده شده است. بین تیوب و مخزنن لایه ای از هوای ازت وجود دارد. این هوا به سطح دیافراگم یا تیوب فشار وارد میکند و در نهایت موجب خروج آب با شدت می گردد. این فشارهمواره باید در محدوده خاصی و در صورت کاهش هوای مخزن یا سوراخ شدن تیوپ، پمپ خاموش و روشن می شود و در صورت عدم تعمیر دچار سوختگی می شود.

موارد رایجی که ممکن است باعث سوختگی پمپ آب گردد

یکسره شدن پمپ

یکسره شدن پمپ یکی از دلایلی است که احتمال سوختن پمپ آب را بالا می برد و معمولا به دو دلیل رخ می دهد:

 

هوا کشیدن پمپ آب : افزایش میزان هوای موجود در پمپ باعث میشود که پمپ نتواند به درستی عمل مکش آب را انجام دهد و با فشار مناسب به مدار انتقال بفرستد. این هوای اضافی در با ایجاد خلا در دهانه مکش مانع مکش مناسب آب می شود. از دلایل هوا کشیدن پمپ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چرخیدن آب در پروانه پمپ که موجب ایجاد حباب می شود.
  2. وجود نشتی در مسیر مکش آب به داخل پمپ

 

خشک کار کردن پمپ آب : در صورت قطع شدن آب شهری و یا تمام شدن آب منبع، دیگر آبی به پمپ نمی رسد و پمپ آب به اصطلاح خشک کار می کند و در نتیجه دستگاه یکسره می شود در این مورد بیشترین آسیب به بخش مکانیکی پمپ وارد خواهد شد.

پیشنهاد می شود : مشاهده قیمت و خرید پمپ نیم اسب ابارا 

 

قفل کردن یا گیرپاژکردن پمپ آب

پره های پروانه گاهی به دلایلی ممکن است متوقف شوند و یا به اصطلاح قفل کنند و موجب سوختن پمپ آب گردد. این اتفاق خود به دلایل زیر میتواند رخ دهد :

وجود نقص و مشکل در بلبرینگ : یک بلبرینگ در ابتدا و یک بلبرینگ در انتهای شفت الکترو موتور پمپ آب نصب شده است و وظیفه ی آن کنترل فشار های وارد بر شفت و افزایش طول عمر آن است. اما اگر به دلایلی مانند استفاده از گیربکس بی کیفیت در گیربکس کاری یا سوختن گریس و خشک شدن بلبرینگ، این قطعه آسیب ببیند یا بشکند، پمپ آب قفل یا گیرپاژ میکند.

وجود نقص و مشکل در پروانه : پروانه پمپ آب، نیروی گریز از مرکز الکتروموتور را به انرژی جنبشی تبدیل کرده و آب با فشار بالا به لوله منتقل می شود اما اگر پره های پروانه تحت شرایط زیر دچار آسیب شوند پمپ آب قفل می کند:

  1. شکستن و فرسایش در اثر تحمل ضربه های پر فشار آب
  2. ورود آشیا خارجی و شکستن بلبرینگ پروانه
  3. تابیده شدن پروانه در نتیجه قطع مکرر آب و افزایش دمای پمپ

● وجود نقص و مشکل در شفت الکتروموتور : شفت نیروی مکانیکی الکتروموتور را به نیروی چرخشی تبدیل می کند. تاب برداشتن این قسمت از پمپ، سیستم چرخشی پمپ را تحت تاثیر قرار داده و موجب گیرپاز می شود.

 

نشتی پمپ آب

وجود نشتی در بخش های داخلی و خارجی پمپ هم از دلایلی است که منجر به سوختن دستگاه پمپ اب خانگی شما می شود.

برای خرید و اطلاع از قیمت های انواع پمپ خانگی اینجا کلیک کنید. فروشگاه اینترنتی خاجی کالا عرضه کننده انواع پمپ های آب خانگی با بهترین قیمت و بهترین کیفیت از معتبرترین برندها در غرب تهران می باشد.

 

 


:: موضوعات مرتبط: تاسیسات , ,
:: برچسب‌ها: خاجی کالا , پمپ آب , تاسیسات ,



انواع علم دوش حمام
نوشته شده در سه شنبه 27 دی 1401
بازدید : 125
نویسنده : soli

از تجهیزات ضروری حمام، دوش است که امروزه با نام علم دوش نیز شناخته می شود و جز جدایی نشدنی از هر حمامی است. پس انتخاب درست یک علم دوش باکیفیت، از نکانی است که هنگام خرید علم دوش باید به آن توجه کنید چرا که یک علم دوش با دوام و استحکام در کنار زیبایی ساخت، حمامی لذت بخش را برایتان به ارمغان خواهد آورد و تاثیر چشمگیری بر زیبایی بصری دکوراسیون حمام شما خواهد گذاشت.

علم دوش ها بطور کلی در دو نوع تولید و عرضه می شوند

  1. علم دوش های ثابت یا علم دوش یونیکا

  2. علم دوش های متحرک یا علم دوش یونیورست

علم دوش ثابت یا علم یونیکا

علم دوش های ثابت نسل قدیمی تر علم دوش ها محسوب می شوند که به آن ها علم یونیکا یا یکپارچه نیز می گویند و همانطور که از نامش پیداست بصورت ثابت نصب میشود و متحرک نیست. این علم دوش درواقع همان دوش های حمام قدیمی هستند. با این تفاوت که امروزه در طراح های خاص و متفاوتی تولید میشوند.

 

علم دوش متحرک یا علم یونیورست

علم دوش های متحرک نسل جدیدتر دوش های ثابت هستند که با نام علم دوش یونیورست نیز شناخته می شوند. این علم دوش دوکاره بوده و متشکل از یک بخش ثابت و یک بخش متحرک است که به بخش ثابت آن گوشی تلفنی گفته می شود.

پیشنهاد می شود : خرید شیرآلات سرویس بهداشتی

شرکت شیرآلات شودر، ال پی جی و سنی پلاستیک از جمله شرکت های تولید کننده انواع علم‌دوش می باشند. محصولات تولیدی این شرکت ها دارای کیفیت ساخت بالایی بوده و با طرح و رنگ های خاص و متفاوت تواسته اند طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.

 

انواع علم دوش یونیورست

علم دوش شودر مدل آلما طلایی

علم دوش یونیورست طلایی شور مدل آلما

رنگ طلایی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی موجب لوکس نشان دادن محیط میشود و جلوه ای شیک و زیبا را به فضا می بخشد. علم دوش یونیورست شودر با رنگ طلایی و طراحی منحصر بفرد، از حیث زیبایی بسیار کامل است و به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شده و با هر نوع شیرآلاتی ست می شود.

اطلاع از قیمت علم دوش طلایی شور مدل آلما- علم دوشی زیبا مناسب دکوراسیون شما

 

شیر حمام طلایی

علاوه بر علم دوش توجه به شیر حمام نیز بسیار مهم است و باید شکل و رنگی متناسب با علم دوش داشته باشد به همین جهت شرکت شودر با طراحی نوین، شیرآلات بهداشتی متفاوتی را در طرح و رنگ های بسیار خاص و منحصر بفرد تولید و به بازار عرضه میکند. برای مشاهده ست شیرآلات و علم دوش شودر کلیک کنید.

 

علم دوش پی ال جی مدل 1211

علم دوش یونیورست کروم پی ال جی مدل 1211

علم دوش پی ال جی هم مانند سایر یونیورست ها دارای یک پایه ثابت و یک سردوش تلفنی متحرک است. رنگ کروم آن مناسب دکوراسیون های مدرن بوده و کیفیت آبکاری بالایی دارد، همچنین در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم می باشد.

 

خرید و قیمت علم دوش پی ال جی مدل 1211

 

 

علم دوش سنی پلاستیک مدل نیروانا 3545

علم دوش سنی پلاستیک مدل نیروانا

شرکت سنی پلاستیک یکی دیگر از تولیدکنندگان علم دوش های یونیورست است که با تولید محصولاتی باکیفیت توانسته جز برترین ها باشد. علم دوش نیروانای سنی پلاستیک دارای طراحی خاص و سردوش هایی با کیفیت با قابلیت پاشش پودری میباشد و این امکان را به شما می دهد تا به راحتی بتوانید انواع شیرهای حمام را بر روی آن نصب کنید.

 

خرید و قیمت علم دوش سنی پلاستیک مدل نیروانا

 

 

آبکاری علم دوش حمام

آبکاری تمامی علم دوش های ذکر شده نیکل-کروم می باشد که به روش پی وی دی pvd انجام گرفته است. این نوع آبکاری موجب صیقلی شدن سطح محصول می گردد همچنین مقاومت و استحکام آن را افزایش داده و باعث جلوگیری از زنگ زدگی می شود.

پیشنهاد می شود : مشاهده قیمت شیرآلات بهداشتی


:: موضوعات مرتبط: حمام و سرویس بهداشتی , ,
:: برچسب‌ها: خاجی کالا , شیرآلات , شودر , شیرآلات شودر , علم دوش , حمام , سرویس بهداشتی ,